Bez vyhľadávania, či umelého vytvárania vizuálne pompéznych a výnimočných situácii, autorka v tomto cykle zachytáva každodenné spolužitie so svojimi deťmi – Stellou, Oliverom a Alanom. Na 100 m² domova, so 100 % intenzitou.
Fascinovaná vnútornou silou osobných vzťahov v rodine, autorka dokumentárne zachytáva jednotlivé okamihy minuloročnej jari, leta a jesene. Navrstvuje ich na seba do plynúceho príbehu, ktorého univerzálnosť zvýrazňuje „odfarbenie skutočnosti“, pretavenej do sugestívnej atmosféry čierno-bieleho obrazu. Vizuálne sviežim spôsobom, pracuje prevažne s polocelkami, s nadhľadom a podhľadom, s vodou, nebom a bezpečím domova. Zastavuje momenty zžívania sa so svetom, so sebou a blízkymi. Vyžaruje z nich detská odovzdanosť a bezprostredná radosť z objavovania Olivera a Alana, ktorí dynamicky obklopujú zádumčivú jemnosť a pnutie Stellinho dospievania. Uprostred emócií a prežitkov, bez zbytočnej sentimentálnosti, Kata Sedlak rozpráva intímnym jazykom spoluprežívania. Privádza nás na krehkú „Pevninu detstva“, ktorá sa v nás ticho plaví ďalej. Fotografie z danej série boli zároveň prezentované v časopisoch Leica Fotografie International, FotoVideo, Feature Shoot, Vogue, National Geographics a i. V minulom roku získali v súťaži Slovak Press Photo 3. miesto v kategórii Každodenný život. Výstava v kurátorskej koncepcii Veroniky Markovičovej
|